Hogyan válasszunk telefonközpontot?


Hogyan válasszunk telefonközpontot?

Telefonközpontot akkor választ az Ember, ha

  • új céget, irodát indít és annak az infrastruktúráját szeretné kialakítani
  • a régi telefonközpontját kinőtte, több felhasználót a régire már nem tud csatlakoztatni
  • egyre többször romlik el a jelenlegi és a javítási költségek lassan meghaladják egy új központ árát
  • olyan technológiai fejlesztést szeretne véghez vinni a cége életében, ami ráadásul a költségeket is jelentősen csökkenti

Bármelyik szempont is legyen a kiindulási alap, a lényeg:

1. eldönteni azt, hogy az irodán belül csak

  • analóg telefonokkal fogunk telefonálni vagy szeretnénk
  • digitális, netán
  • IP alapon működő telefont is.

2. a kimenő hívásainkat milyen telefonvonalakon fogjuk bonyolítani:

  • analóg
  • ISDN
  • mobil
  • VOIP (internet alapú)

Ha ezeket a dolgokat eldöntöttük, és amellett maradtunk, hogy a költségcsökkentés érdekében legalább az internetes telefonálásra adjuk a fejünket, akkor a következő lényeges mérföldkő annak eldöntése, hogy

  1. Analóg telefonközpontot teszünk alkalmassá internet alapú telefonálásra
  2. IP alapú telefonközpontot teszünk alkalmassá analóg vonalakon történő telefonálásra

Mindkét választásnak vannak előnyei, hátrányai:

Természetesen mindkét változat előfeltétele a széles sávú internet elérés megléte!

1. Analóg telefonközpont alkalmassá tétele internet alapú telefonálásra

Előnyök:

  • Kis beruházással megtehető (1-2 erre alkalmas adapter beszerzése és programozása szükséges)
  • A jelenlegi, megszokott telefonok, funkciók megtartása, kisebb mértékű átprogramozással

Hátrányok:

  • A meglévő, bővítendő központhoz használható készülékek beszerzési korlátai (természetesen ez típus és gyártófüggő!)
  • A meglévő, bővítendő központ bővítési lehetőségei (természetesen ez is típus és gyártófüggő!)
  • Két különböző rendszer (telefon- és számítógép hálózat)
  • Analóg vagy hibrid központ nem minden esetben tehető alkalmassá IP alapú telefonkészülékek fogadására vagy csak irreálisan drága bővítőmodul(ok) segítségével

2. Analóg vonalak és készülékek fogadására alkalmas IP alapú telefonközpont

Előnyök:

  • Integrált hálózat (adat- és hangkommunikáció a számítógép hálózaton zajlik)
  • Integrált szolgáltatások
  • Rugalmas bővíthetőség ( az új telefonkészüléket “csak” a hálózatra kell csatlakoztatni, akár
  • vezetékes, akár WiFi telefonról legyen szó!)
  • Egy hálózat, egyszerőbb üzemeltetés

Hátrányok:

  • Magasabb beruházási igény (általában a telefonálási szokásokhoz, ill. a tervezhető bővüléshez szoktunk rendszert ajánlani, ritkán lövünk ágyúval verébre!)
  • A telefonálási szokásokon néha változtatni kell, esetleg szolgáltatások más módon érhetőek el.
  • Nem minden rendszerhez létezik magyarítás (ez folyamatosan bővülő terület, de ahol ez fontos, ott lényeges szempont lehet!)
  • Az eddigi tapasztalatok alapján célszerő a belső hálózatot is alkalmassá tenni az IP telefonok fogadására, ill. a kimenő hívásokat is praktikus az internet felé is bonyolítani!

Megrendelőink, Partnereink elégedettségén és telefonszámláin látjuk, hogy a beruházást nem érezték egy esetben sem túlzónak, a megtérülés minden esetben az előre kiszámolt, várható módon alakult!